I wrote them in German and they answered in English. I do not want to leave out my questions, so I will post my questions in German. I guess there are many possibilities in the internet that you can approximately translate them. And if there are any ambiguities, just ask and I will remove them. Just for completeness.
Guten Tag,
danke für ihre Antworten. Ein paar Fragen hätte ich dennoch bezüglich ihres Produktes.
Im "hair loss fight Forum" wurde von Ihnen durch einen User weitergegeben (None of the subjets who applied HAIR PROTECTION SYSTEM were diagnosed to have androgenic alopecia).
Meine Frage diesbezüglich lautet, warum haben Sie ihr Produkt nicht bei dieser Gruppe getestet, da der Markt doch am größten erscheint (bzw. Warum testen Sie es nicht noch an so einer Gruppe im Nachhinein?) ? Als mögliche Gedanken kamen mir, dass Sie sicherlich auch einmal testen wollten, ob das Produkt auch bei androgenetischer Alopezie funktioniert. Ich kann mir wirklich kaum vorstellen, dass wenn man ein Produkt entwickelt, dass den Haarausfall stoppen kann, man es dann nicht einmal in der größten betroffenen Gruppe testet.
Das führt mich zu weiteren Überlegungen, entweder das Produkt ist dort ineffektiv oder es wirkt dort auch oder unterschiedlich. Jedoch möchte man vorsichtige Äußerungen dazu machen und sagt darüber gar nichts, da man sein Image nicht schädigen möchte, falls es bei einzelnen Personen nicht anschlägt.
Da ich auch an erblich bedingten Haarausfall leide, ist nun meine Frage, ob das Produkt mir theoretisch auch helfen kann (Ich nehme an Sie wissen es ungefähr bereits) oder ob es partout nicht möglich erscheint. Wenn man diese theoretische Überlegung bejaht (es kann helfen), ändert sich dann für die Leute mit erblich bedingten Haarausfall die Häufigkeit der Anwendung? Angenommen man macht 4 Zyklen, muss man dann in einem halben Jahr wieder 4 Zyklen machen?
Mich interessieren diese Fragen sehr und hoffe dass diese nicht zu provokant gestellt sind für ihre Firma.Der Haarausfall beschäftigt mich stark und ich wäre Ihnen sehr verbunden, wenn Sie mir ehrlich antworten könnten oder zumindest auf die theoretischen Fragen antworten könnten.
Now the answers:
Thank you for your letter. Regarding to your questions:
To date, we have data on normalizing hair loss in subjects with excessive than normal loss of hair, which subjects have no hormon-related problems. We did not test our product on efficacy against AGA and other endocrine-related hair problems. By this reason, we cannot recommend it as anti-hairloss technology under AGA. Nevertheless, placebo-controlled clinical studies to test the efficacy of our product under AGA is in our plans, while it may be under medical, not cosmetic regulation. Please, note that our product is hair care product and not medical.
Theoretically, the peptide composition that is used in our product may be useful under AGA, but we emphasize that no valid clinical data we have on the date. The site of action of our peptides are dermal papilla cells (DPC), the fibroblast-like cells involved in regulation of hair cycle. In accordance with in vitro data, the first peptide, rh-Polypeptide-17, stimulates DPC to produce PN1, a reliable marker of anagenic follicles. The PN1 is known inhibitor of serine proteses implicated in hair loss. The presence of PN1 indicates that the hair in growth phase. Besides that in vitro data suggest that the polypeptide induces expression of a set of growth factors (KGF, GM-CSF) required for hair growth. Also, the peptide induces decrease in number of androgen receptors on DPC. The last fact suggests that the peptide could be useful for AGA, but it is in vitro data only and the hypothesis whether the product could be useful for cure AGA shall be examined in clinical trials. Second peptide, Hexapeptide-18 belongs to the class of peptides-activators of microcirculation.
To evaluate whether our product can decrease loss of hair, we used the following method: during 5 consecutive days before the use of the product lost hair were combed-out three times per day (morning, afternoon, evening) and calculated to obtain average hair loss per day, "before" period. After that for 4 consecutive days the product was applied on scalp once-a-day at evening and washed out at morning. Then, the hair loss was assessed again for 5 consecutive days to obtain average hair loss per day in the "after" period. Typically, the hairloss was excessive - 150-200 hairs per day before, and decreased to normal level (-30 to 40 %), two cases are attached.
To understand whether this technology is effective in an individual case, there is the easy method similar to the used in clinical tests above. The effect is estimated in first half-cycle. Hairloss is calculated for 5 days before, applying the cream for 4 days, and calculation for next 5 days. As described above. Only the first product from the kit is used in this case to keep experimental condition "after" and "before" similar. If it will found to be effective, full-cycle technology can be used ten days later.
Regarding to the use of our product together with any other hairloss treatment-oriented product. We do not recommend because we do not know interference of the products.
Do not hesitate to ask for any question.
Best regards
I hope I was able to contribute something new.